Darmowa dostawa od 250zł

 +48 783 165 510

biuro@modernbhp.pl

Organizacja imprez kulinarnych

0
Organizacja imprez kulinarnych

Większość osób zapytana o to, czy lubi jeść, z pewnością przytaknęłaby bez wahania. Wszakże ulubione dania mogą kojarzyć się z beztroskim dzieciństwem czy domem rodzinnym, a odpowiednio przyrządzone pobudzać zmysły i pozytywnie wpływać na samopoczucie. Nie inaczej jest z poznawaniem nowych smaków, ponieważ ekscytującym jest, gdy można spróbować różnych potraw kuchni całego świata. Zdają się one często egzotyczne i intrygujące, w porównaniu do tradycyjnych, znanych nam posiłków. Jedną z wielu okazji, by spróbować czegoś nowego, jest branie udziału w festynach gastronomicznych. Jeśli jest się zatem organizatorem takiej imprezy bądź jednym z wystawców, czy należy specjalnie przygotować się na tego typu wydarzenie?

Podstawa: specjalistyczna odzież gastronomiczna

Na różnego rodzaju festiwalach panuje spora konkurencja, dlatego też należy jak najlepiej prezentować się wśród sąsiadujących stanowisk. Pierwsze, o czym powinniśmy pomyśleć, to odpowiednia odzież, która sprawi, że każdy pracownik stoiska będzie wyglądał profesjonalnie. W ten sposób wzbudzimy zaufanie u klientów, a to ułatwia decyzję o zakupie oferowanych przez nas produktów czy dań. Na jakie zatem ubrania postawić, aby wpisać się w charakter tego rodzaju imprez?

W większości przypadków najlepiej sprawdzi się szykowny strój kucharski, który może składać się z 2, 3 bądź 4 części. Podstawowy zestaw zawiera kitel kucharski oraz spodnie. Dodatkowo pakiet może obejmować również zapaskę, a także czapkę kucharską. Takie kompletne uniformy dla kucharzy będą się doskonale sprawdzać w przypadku przygotowywania dań na żywo, bezpośrednio na oczach klientów. Elegancka i zadbana odzież dodatkowo wywrze pozytywne wrażenie na podchodzących do stoiska osobach. W ten sposób można znacząco podnieść wysokość wyników sprzedaży.

Czasem jednak zbytnia elegancja i powaga może nie zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z naszej oferty. Szczególnym przypadkiem są stoiska z przekąskami dla dzieci bądź serwujące dania ekologiczne lub lokalne. W takiej sytuacji lepiej zdecydować się na fartuchy gastronomiczne z nadrukiem np. logo naszej firmy bądź modele w radosne, przyciągające uwagę najmłodszych wzory. Takie elementy również spowodują, że klienci z ciekawości będą chcieli zapoznać się z prezentowanymi produktami, a stąd już blisko do zakupu.

Ekspozycja produktów oraz odpowiednie stanowisko

Czy jednak oprócz dobrze dobranego ubioru są elementy, które także mogą wpłynąć na większe powodzenie naszego stoiska? Oczywiście! Równie ważna jest należyta prezentacja oferowanych potraw czy artykułów. Najlepiej do tego sprawdzą się specjalne, podgrzewane elektrycznie patery czy kontenery, a także patelnie bądź płyty, na których ekspresowo można przygotować różnego rodzaju przekąski. Niezwykle istotne w takim miejscu jest utrzymanie go w czystości oraz zachowanie zasad higieny. Dlatego też wydając jedzenie, należy używać ochronnych rękawiczek, a także chusteczek jednorazowych. Wszystko po to, aby sprzedawane dania były przede wszystkim bezpieczne dla kupującego. W celu zwiększenia swojego powodzenia wśród klientów warto zaplanować, gdzie nasze stoisko będzie zlokalizowane. Oczywiście nie zawsze ma się na to wpływ, jednakże zazwyczaj te umieszczone blisko początku ulicy czy wejścia na wyznaczony teren festiwalu są najbardziej oblegane.

Możliwości płatnicze

Biorąc udział w takich wydarzeniach jak festiwale kulinarne, nie można również zapominać o tym, że liczy się na nich nie tylko różnorodność oferowanych dań, lecz także szerokie możliwości płatnicze. Udostępnienie terminala z możliwością płatności zbliżeniowej to już wręcz konieczność, ponieważ dziś wiele osób często nie nosi przy sobie gotówki, a za wszystko płaci kartą bądź smartfonem.

W imprezach gastronomicznych mogą brać udział różnego rodzaju restauracje, które chcą przybliżyć większej liczbie osób swoją kuchnię. W ten sposób można nie tylko zachęcić ludzi do próbowania nowych potraw, lecz przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie konkretnym lokalem gastronomicznym. Jest to więc forma akcji promocyjnej, dlatego warto wziąć w niej udział i przekonać się o jej skuteczności.

Komentarze do wpisu (0)

Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl