Darmowa dostawa od 250zł

 +48 783 165 510

biuro@modernbhp.pl

Wersje językowe

Poradnik obsługi klienta w zakładzie fryzjerskim

0
Poradnik obsługi klienta w zakładzie fryzjerskim

Większość z nas na pewno korzysta z usług zakładów fryzjerskich niezależnie od wieku czy płci. Regularne przycinanie kosmyków, kontrola zarówno stanu skóry głowy, jak i struktury włosów oraz odpowiednio dobrana pielęgnacja to podstawa dbania o fryzurę. Zakładów fryzjerskich jest na pęczki, dlatego umówienie się na wykonanie usługi nie powinno stanowić żadnego problemu. Jednakże praktyka pokazuje co innego – jedne salony mają trudności w utrzymaniu się, a do innych trudno się dostać i trzeba umawiać się na kilka miesięcy do nawet pół roku przed terminem. Przyczyną sytuacji, w której salon przysłowiowo świeci pustkami, mogą być zaniedbania ze strony pracowników tych miejsc. Jak zatem zadbać o to, by pojawiło się więcej zadowolonych oraz przede wszystkim wracających do nas klientów?

Pierwsze wrażenie to podstawa!

Często rzeczy, które widać na pierwszy rzut oka stają się decydujące w ocenie lokalu. To przede wszystkim szyld zapraszający do salonu fryzjerskiego, czyste szyby czy zadbane wnętrze. Utrzymanie porządku i ogólny dobry stan mebli, podłóg, drzwi czy okien to konieczność! Nawet jeśli jako specjaliści posiadamy doświadczenie i umiejętności w strzyżeniu oraz układaniu fryzur, na nic się to zda, gdy bałaganem zrazimy do siebie potencjalnych klientów. Oprócz zadbania o czystość i higienę w zakładzie warto również stworzyć jednolity wystrój wnętrza salonu. Dzięki temu łatwiej zadbamy o korzystny wizerunek firmy, co zwiększy jej rozpoznawalność w najbliższym otoczeniu.

Profesjonalny ubiór fryzjerski

Kolejnym elementem, który powoduje pozytywny odbiór salonu, to ubiór pracowników. Jak jednak wybrać ten odpowiedni? Kluczem może okazać się charakter zakładu fryzjerskiego. Jeśli nasze usługi kierowane są przede wszystkim do osób dojrzałych czy starszych, warto postawić na fartuchy fryzjerskie bądź uniformy w stonowanych kolorach. Wszelkie krzykliwe elementy ubioru mogą powodować, że ta grupa klientów będzie się czuła niekomfortowo. Z drugiej strony, jeśli salon znany jest z doskonałej obsługi najmłodszych osób, warto wprowadzić do ubioru więcej wesołych, żywych kolorów. Poza tym, aby umilić dzieciom wizytę u fryzjera, można stawiać na fartuchy fryzjerskie we wzorki, a także koszule z ciekawymi nadrukami. Wtedy strzyżenie włosów może okazać się dla malucha mniej stresujące.

Istnieją również salony fryzjerskie specjalizujące się w profesjonalnej, często szalonej koloryzacji. W tym przypadku klasyczny, elegancki wystrój oraz ubiór może wprowadzać potencjalnych klientów w błąd. Dlatego też jeśli jako fryzjerzy jesteśmy w stanie sprawić, że włosy przybiorą kolory tęczy, to warto wyposażyć się w neonowe bądź wzorzyste uniformy, a samo wnętrze salonu urządzić nietypowo i z pazurem. Zależy nam na przyjaznej lub wręcz domowej atmosferze? W tym przypadku można postawić na uniformy w radosne motywy pozostające w żywej kolorystyce. A może jednak preferujemy pełen profesjonalizm i eksperckie podejście do fryzjerskiego fachu? Wtedy warto zdecydować się na mundurki oddające charakter salonu – ciemne, proste oraz równocześnie eleganckie. Takie stroje kojarzą się z postawą specjalistów.

fryzjer

Jakość wykonywanych usług, czyli jak dbać o klienta?

Aby każdy postrzegał nasz salon jako profesjonalny oraz godny polecenia, nie wystarczą jednak zadbane pomieszczenia, odpowiedni wystrój czy ubiór. Kluczem do dobrze prosperującego biznesu w branży fryzjerskiej jest oczywiście jakość usług. Jak jednak na początku przekonać klientów, że warto do nas zajrzeć? Pomogą m.in. powieszone na ścianie w widocznym miejscu liczne certyfikaty potwierdzające umiejętności oraz kwalifikacje. Kiedy już pojawią się pierwsi klienci, należy skupiać się nie tylko na wykonywaniu zleceń według ich wytycznych, lecz także odpowiednio reagować na niezadowolenie z usługi modelowania czy układania fryzury. Jeśli osoba nie jest zachwycona efektem końcowym, warto spokojnie przeanalizować wcześniejsze ustalenia, a jeśli widzimy w tym naszą winę, przeprosić oraz zaoferować darmową usługę w późniejszym terminie. Wszakże każdy może popełnić błąd, także doświadczony fryzjer.

Drobne gesty – duży efekt

Na pozytywną opinię klienta wpływać mogą czasem z pozoru nieważne szczegóły. Zaoferowanie drobnego poczęstunku w postaci słodkiej przekąski oraz kawy pomoże umilić czas oczekiwania na usługę bądź długi proces koloryzacji włosów. Szeroka oferta w postaci nie tylko podstawowych usług fryzjerskich, lecz także różne formy analizy struktury włosów oraz skóry głowy, jak również możliwość zakupu profesjonalnych kosmetyków i oferowanie ich darmowych próbek sprawi, że klientów będzie więcej. Niezwykle ważne jest również indywidualne podejście do każdego klienta – prowadzenie small talk z lubiącym rozmawiać klientem i uszanowanie potrzeby ciszy innego, który nie przepada za pogaduszkami – dzięki temu każdy wyjdzie z salonu nie tylko z idealną fryzurą, lecz także w dobrym nastroju.

Prowadzenie rentownego salonu fryzjerskiego to nie lada wyzwanie. Dookoła nie brakuje konkurencji, a wyszkolenie się na dobrego fachowca wymaga lat praktyki oraz udziału w licznych kursach. Jednakże zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi nie maleje, więc dając z siebie 100%, jesteśmy w stanie zdobyć grono zadowolonych klientów.

Komentarze do wpisu (0)

Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl