Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Jak zwiększyć konkurencyjność salonu piękności?

0
Jak zwiększyć konkurencyjność salonu piękności?

W wielu sektorach usługowych panuje zacięta walka o klientów, a co za tym idzie – o większe zyski finansowe. Dobrym przykładem mogą być wszelkiego rodzaju salony piękności, ponieważ branża beauty rozrasta się w Polsce w zawrotnym tempie. Jeśli więc jesteśmy właścicielami takiego rodzaju firmy, powinniśmy przeanalizować, jak możemy wybić się wśród tych podobnych do naszej działalności. Oto kilka cennych propozycji wpływających na poprawę wizerunku oraz opinii wśród naszych dotychczasowych, oraz potencjalnych klientów.

Wygląd budynku oraz otoczenia

Zanim klient podejmie decyzję, czy skorzystać z usług naszego salonu piękności, ocenia on otoczenie oraz wejście do obiektu. Wszystkie elementy mają znaczenie i decydują, czy salon zostanie zauważony, czy nie. Jeśli studio nie posiada wejścia od strony ulicy, warto stosownie oznaczyć do niego drogę, np. umieszczając tabliczki informacyjne na pobliskim parkingu. W ten sposób osoby, które nawet nie planowały udać się do takiego przybytku, zwrócą uwagę na szyld i zdecydują się na skorzystanie z oferty. Jeśli nasz salon wypadnie korzystniej niż inny, podobny obiekt w okolicy, to jesteśmy na wygranej pozycji. Co jeszcze jest niezwykle ważne w walce o klienta?

Higiena to podstawa

Czyste podłogi czy sprzęt, przyjemny i świeży zapach, a także brak kurzu to konieczność. Ponieważ mamy do czynienia z tzw. usługami osobistymi, w których następuje bezpośredni kontakt ze skórą, paznokciami czy włosami klienta, higiena jest niezwykle ważna. Zaniedbany salon nie wróży profesjonalnej i bezpiecznej obsługi. Dlatego też jeśli obserwujemy odpływ klientów, warto zwrócić uwagę, czy przestrzegamy zasad higieny. Oprócz regularnego usuwania kurzu czy widocznych zabrudzeń również należy stosować specjalistyczne środki odkażające powierzchnie mebli lub sprzętu, będące równocześnie bezpiecznymi dla skóry. Są to zazwyczaj oparte na alkoholach środki o działaniu bakteriobójczym i grzybobójczym. Najlepiej zaopatrzyć się w gotowe do użycia preparaty w sprayu, dzięki czemu będzie można szybko i na bieżąco odkażać używane powierzchnie foteli kosmetycznych bądź stołów i leżanek przeznaczonych do przeprowadzania zabiegów. A czy w tej pogoni za klientem powinno się zadbać o to, jak wyglądają pracownicy? Jak najbardziej!

Profesjonalny ubiór wizytówką każdego salonu

W salonach piękności często stawia się na specjalistyczne komplety medyczne. Takie modele odzieży roboczej szczególnie polecane są do gabinetów oferujących szeroką gamę zabiegów estetycznych, przeprowadzanych za pomocą zaawansowanego sprzętu. Dzięki takim strojom podkreślimy profesjonalny charakter miejsca oraz udzielanych usług. W ten sposób można wyróżniać się na tle konkurencji – w końcu, „jak cię widzą, tak cię piszą”! Dlatego jeśli postawimy na eleganckie uniformy czy komfortowe komplety, tak będziemy postrzegani – jako zadbani specjaliście w swoim fachu. Wiele salonów stawia również na wygodniejsze rodzaje odzieży. Tuniki, o których mowa, to mniej oficjalny i bardziej swobodny rodzaj ubioru spotykany w salonach piękności. Można zdecydować się na ich wersję w bogate wzory, które mogą być dopasowane np. do wystroju gabinetu.

Warto zauważyć, że komfort pracowników salonu również jest ważny, ponieważ osoba, której ubranie przeszkadza, powoduje przegrzewanie ciała czy ogranicza swobodne ruchy, będzie sfrustrowana i szybciej się zmęczy. W takim przypadku poziom wykonywanych usług może się znacząco obniżyć, co również bezpośrednio wpływa na pogorszenie się opinii klientów salonu. Tuniki zaś są niezwykle swobodne oraz pozwalają na wydajną pracę przez wiele godzin. Jak wiadomo, czasem wykonywane zabiegi to spory wysiłek fizyczny, dlatego też nie tylko wygląd, ale funkcjonalność ubioru ma znaczenie. Profesjonalna odzież powinna posiadać również praktyczne kieszenie. Dzięki temu można zawsze mieć przy sobie zapasową parę rękawiczek czy maseczkę ochronną.

Na koniec warto wspomnieć, że bardzo ważna jest także obsługa klienta, czyli pozytywne nastawienie, odpowiadanie na pytania, w miarę możliwości proponowanie poczęstunku, a także dbałość o detale w postaci oferowania próbek produktów kosmetycznych na koniec wizyty bądź zniżek na kolejne zabiegi. Takie podejście do klienta powoduje, że jesteśmy w stanie zaskarbić sobie jego zaufanie, a w sektorze usług jest to wartość na wagę złota.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium